Volkswagen Polo III typowe usterki – poradnik kupującego

Volkswagen Polo III typowe usterki – poradnik kupującego

0

Volkswagen Polo III to jedno z popularniejszych aut na naszych ulicach. Zgrabne Polo doskonale nadaje się zarówno do jazdy po mieście, jako auto dla kobiety albo młodego kierowcy. W wielu przypadkach dzielnie pełni ono rolę auta rodzinnego pomimo niewielkich rozmiarów. Samochód nie ma ekstrawaganckich kształtów, ale może się podobać.

Tak samo jest z jego mechaniką. Bezawaryjny nie jest i można trafić na egzemplarz, którego naprawy będą kosztować parę ładnych tysięcy, ale w większości przypadków trafia się na modele w miarę sprawne. W miarę, bo trudno od auta w takim wieku wymagać idealnego stanu technicznego. Taki można znaleźć tylko w opisach ogłoszeń.

Volkswagen Polo III (oznaczenie producenta 6N/6N2) pojawił się w salonach w 1994 roku. Produkowany był do 2001 roku. Popularna „połoweczka” jak pieszczotliwie nazywano to autko, produkowana była jako trzy i pięciodrzwiowy hatchback, w wersji kombi (Variant) oraz w dwuosobowej wersji dostawczej (Caddy). Auto zostało zbudowane na tej samej płycie podłogowej co Seat Ibiza. Polo III produkowane od 1997 roku mają nowocześniejszą deskę rozdzielczą i zmieniony kształt tylnej klapy. Modele produkowane po 1999 roku przeszły facelifting, polegający na zmianie wyglądu przodu i tyłu auta oraz dopracowaniu palety silników i wyposażenia.

W Polo III stosowano jeden model skrzyni biegów – pięciobiegową manualną. Kupując Polo III można jak to zwykle u Volkswagena przebierać w silnikach. Najmniejszy silniczek, jaki stosowano w modeli to jednostka o pojemności 1litra i mocy 45KM. Ze względu na małe spalanie jednostka wręcz idealna na obecne czasy, ale oczywiście słaba. Z mocniejszych w Polo montowano następujące „serduszka” 1.3l (55KM), 1.4l (60, 75 i 100KM) i 1.6l (75KM, 100KM, 120KM i 125KM). Jednostki o pojemności 1.4 i 1.6 spalają nieco więcej, ale za to pozwalają na bardziej dynamiczną jazdę. Ich mankamentem jest duże zapotrzebowanie na olej silnikowy, w skrajnych przypadkach sięgające litr oleju na tysiąc kilometrów w mocno zużytych modelach.

Wśród jednostek wysokoprężnych można znaleźć trzycylindrowy bardzo oszczędny silnik 1.4D o mocy 75KM (montowany także w Lupo), potrafiący zadowolić się czterema litrami ropy na sto kilometrów (na trasie) oraz jego większych pobratymców 1.7SDI (57 i 60KM), 1,9D (64KM) 1.9SDI (64 i 68KM) i 1.9 TDI znany z innych modeli VW (90 i 110KM).Niestety, jak zwykle nie ma nic za darmo. Silnik 1.4D pali bardzo mało ropy, ale za to ma ogromny wręcz apetyt na olej. Silniki TDI znane z innych modeli Volkswagena mogą generować kosztowne awarie turbosprężarki i koła dwumasowego. Za najmniej awaryjne uważane są jednostki SDI. Często występującą awarią, trapiącą auta z silnikami wysokoprężnymi, jest awaria przekaźnika świec żarowych. Powoduje ona, że auto ciężko zapala na nagrzanym silniku.

Czytaj więcej: Volkswagen Polo III - poradnik kupującego.

czego szukali ludzie czytający ten post:

  • najczęstsze usterki vw polo
  • polo iii usterki
  • vw polo 6n2 typowe usterki
  • vw polo najczęstsze usterki
  • vw polo iii facelifting
  • vw polo 3 typowe usterki

NO COMMENTS

Leave a Reply